četrtek, 11. april 2019

10.DAN

Danes se je naš dan začel na Naravoslovni šoli Split, kjer smo imeli laboratorijske vaje. Potrebovali smo halje, ker smo izvajali analizo trdote vode. Postopek je potekal tako, da smo odpipetirali 100 ml vode iz pipe in jo dodali v vzorec inikator metiloranž. V vzorec smo dodajali raztopino HCl in ga dodajali toliko časa dokler se vzorec ni spremenil v čebulno barvo. Vajo smo morali ponoviti trikrat in odčitati količino porabljene raztopine HCl in izračunati povprečno vrednost. 

Druga vaja je potekala tako da smo ponovno odpipetirali 100 ml vode in dodali eriokrom črni T. Sledečo raztopino smo titrirali dokler se vzorec ni obarval iz vijolčne v modro barvo. Ta postopek smo na enak način ponovili trikrat in z pomočjo druge formule izračunali trdoto vode. Ugotovili smo, da uporabljajo drugačne postopke izvajanja vaj kot pri nas, kar se nam je zdelo zelo zanimivo. 
 
Po laboratorijskih vajah so nas povabili k pouku fizike, kjer so nam povedali nekaj o meteorologiji in nasplošno o vremenskih pojavih na Hrvaškem. Pokazali so nam tudi nekaj poskusov, ki so jih sami naredili. Po fiziki smo se odpravili do inštituta za javno zdravstvo v Splitu. Tam so nam obrazložili kako vzorčijo slano vodo in nam pokazali točke vzorčenja in same tehnike, ki jih uporabljajo pri vzorčenju. Imeli smo tudi predavanje o alergnih rastlinah ter o cvetnem prahu, ki se ga alergene rastline spuščajo v ozračje. Pokazali so nam tudi nekatere mikroorganizme, ki jih najdemo v vodi (enerokoki, E. coli). 
 
Po vsem pridobljenem znanju smo imeli nekaj časa zase in se potem dobili z slovenskim kulturnim društvom Triglav Split. Tam so nam pokazali prostore, njihove izdelke (idrijska čipka, slikarska dela in njihovo glasilo) in nam povedali nekaj o njihovem društvu. Za konec smo se posladkali in poslovili. 
 
Za zaključek napornega dneva nas je profesorica zgodovine Ana Nikolić peljala na odličen kebab in tako se je naš zanimiv dan končal.

Ni komentarjev:

Objavite komentar